КОЛЛЕДЖ СТУДЕНТТЕРІНІҢ КӘСІБИ ӨЗІН-ӨЗІ БАҒАЛАУЫНЫҢ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ
Аннотация
Қазақстандағы қазіргі заманғы әлеуметтік-экономикалық өзгерістер жағдайында, сондай-ақ әртүрлі кәсіптік салаларда жаңа білімдердің жинақталуына және қоғамның қарқынды цифрлануына байланысты жоғары білікті кадрларға қажеттілік өткір сезіледі. Бұл өз кезегінде орта кәсіптік білім беру жүйесіне жаңа талаптар қояды. Қазіргі уақытта колледждер қоршаған ортаға бейімделіп қана қоймай, сонымен қатар кәсіби қызметте өзінің ішкі әлеуетін жүзеге асыра алатын шығармашылық ойлауы мен бәсекеге қабілеттілігі бар мамандар даярлауы керек. Осылайша, өзінің кәсіби функцияларын орындау үшін мамандарды даярлау сапасын арттыру, әсіресе кәсіби қоғамдастық өміріндегі елеулі өзгерістер жағдайында, орта кәсіптік білім берудің негізгі міндеттерінің біріне айналады. Колледж студенттерінің кәсіби өзін-өзі бағалауының психологиялық ерекшеліктерін зерттеу мәселесі көптеген әлеуметтік, психологиялық және педагогикалық зерттеулерде қамтылған.
Бұл мақалада колледждерде оқу кезеңінде болашақ мамандардың тұлғалық даму үдерісіне әсер ететін өзекті өзгерістер қарастырылады. Бұл өзгерістер кәсіби дамудағы ішкі қайшылықтармен ұштасып, нақты өзін-өзі бағалау мәселелерін тудырады. Кәсіби жолды таңдайтын студенттердің тұлғалық өзіндік құндылығын зерттеу саласындағы заманауи зерттеулер негізінен тұлғаның психологиялық қызметінің негізгі аспектісі ретінде оның деңгейін талдауға бағытталған.
Алынған нәтижелер студенттердің оқу процесінде кәсіби дайындығын жақсарту үшін пайдаланылуы мүмкін. Теориялық және эмпирикалық зерттеу барысында анықталған студенттердің кәсіби бағытының динамикасы оқытушылар мен студенттердің оқу-кәсіби өзара іс-қимыл процесін түзетуге, сондай-ақ білім беру процесін ұйымдастырудың бірқатар формаларын оңтайландыруға мүмкіндік береді. Зерттеуде қолданылатын әдістер мамандық таңдау мотивтерін, оқу мотивтерін және таңдалған мамандық туралы идеялар жүйесін талдауға арналған дайын диагностикалық құрал болып табылады.
Автор
О.Ф. Сонмез
С.И. Максилова
З.К. Кульшарипова
DOI
10.52301/1991-0614-2025-1-41-60
Ключевые слова
өзін-өзі бағалау
студент
студенттердің өзін-өзі бағалауы
кәсіби дайындық
өзін-өзі бағалау ерекшеліктері
өзін-өзі реттеу
Год
2025
Номер
Выпуск 1